czwartek, 31 grudnia 2009

środa, 30 grudnia 2009

...

otworek pilkarski :>





czwartek, 24 grudnia 2009

Wyjazdowe I


(Ko Phangan)

(Ko Phi Phi)

(Phuket)

wtorek, 22 grudnia 2009

18

Otworki wyjazdowe






niedziela, 20 grudnia 2009

17

Otworek na dachu


(z planu "Tourist")

piątek, 18 grudnia 2009

16

Gdyby antena miała oczy...

(3 miesiace ekspozycji na papierze fomy)

Naznaczone I

Przypadkowo zaświetliłem cały materiał czarno biały 4x5 przywieziony z ostatniego wyjazdu.
Zostawiłem klateczki na stole a resztę zrobiło światełko które włączyłem, zmroziło mnie widząc jak stosik penetrują fotony. Nic to, jak dupa to dupa. Teraz można już wrzucić luz, gorzej nie będzie... jeszcze dwa razy fotony lizały emulsje...



sobota, 5 września 2009

Przerwa

http://rainytrip.blogspot.com/

piątek, 24 lipca 2009

15

Bliskie spotkania




niedziela, 12 lipca 2009

14

2-3 miesiące na balkonie Aggi, dokładnie nie wiem bo jakoś nie przyszło mi do głowy zapisać kiedy mocowałem puszkę, niezbyt precyzyjnie to zrobiłem i jakieś przesuniecie natąpiło.



wtorek, 7 lipca 2009

13

Post... sorry, jakoś nie mogę się zmusić do skanowania, myślę o nowym (niekoniecznie fabrycznie) skanerze, bo skanowanie klatek 4x5 to męczarnia na aktualnym, ehh. Więc z szuflady parę otworków.






poniedziałek, 22 czerwca 2009

Co z tym słońcem ?

No właśnie, bez słońca niema uv, a więc składnika potrzebnego do naświetlania alternatywnych wydruków, a raczej odbitek, bo wydruk mi się kojarzy z komputerem. Naświetlam godzinę lub dwie i ciągle bladaczka :(

Andy coś dla ciebie :)




Ogórki od mamy się rozumie :)

środa, 17 czerwca 2009

Deszczowy poranek.

Od rana pada, tubylców mało ale i tak patrzą na mnie jak na wariata :)
Widok zresztą musi być ciekawy, jedną ręką próbuje trzymać parasolkę nad miechowcem, druga ustawia ostrość, głowa pod tshirtem służącym za dark cloth, brakuje trzeciej ręki do trzymania lupki... nie jest łatwo.





poniedziałek, 15 czerwca 2009

...

Zalega mi sporo negatywów do skanowania, ale jakoś brakuje mi na to czasu i siły, skończył mi się papier do odbitek stykowych, wrr...


(Chamonix 4x5, 135mm, Fomapan 100, filtr zielony)

wtorek, 2 czerwca 2009

Cyjanotypia

Próby naświetlania stykowych odbitek na papierze który pokryłem uczulaczem cyjanotypii, czyli temat który wałkuje od trzech dni :>


pojedyncza warstwa, wywołane w wodzie.

pojedyncza warstwa, tonowane w zielonej herbacie i intensyfikowane w ace :)

podwójna warstwa, wywołane w wodzie.

Jedynie słońca brakuje do naświetlania :(
muszę popracować nad równym pokryciem papieru.

niedziela, 31 maja 2009

Pierwsze stykówki

Hmm z dwa lata temu dostałem od Alana dwie paczki przeterminowanego papieru fotograficznego.
Pamiętam że to na nich wykonałem pierwsze testy z powiekszalnikiem. Ale ponieważ dopiero zaczynałem a format tego papieru był dosyć nieduży to zakończyłem na użyciu 3-4 kartek.
Niedawno zrobiłem upgrade ciemni z łazienki 3m2 do pokoju obok który wyciemniłem roletami i dodatkowym materiałem, musiałem jednak zrobić test szczelności, przypadkiem przeglądając graty ciemniowe znalazłem papier od Alana. Tym razem ten mały wymiar okazał się idealny aby położyć na nim klatkę 4x5", przykryć szybą i zapalić światło na parę sekund.
Do chemii, chwila niepewności, chwila magii, jest piknie :) przerywanie, utrwalanie, płukanie, światło, wuaaaaa. Okazuję się ze ten papier to Baryt a nie plastik jak myślałem.

Dzięki Alan !

Suszenie, prostowanie w książce, skaner...


Tata

Leży obok mnie tu niezła sterta kolejnych stykówek, ale wole chwilowo je oglądać niż skanować :)

piątek, 29 maja 2009

Pod mostem

4x5, 135mm, f16

Efke 820 Ir, 760nm filter

Fuji Provia, 0,6 GND filter

środa, 27 maja 2009

Krajęczyn



Dayi 6x12, 65mm, Efke 820 IR, 760nm Ir filter.

wtorek, 26 maja 2009

Przez szybę


Fragment trasy tramwaju 22.



6x12 Pinhole, Kodak e200, 6-8min.